:: [ .ib. : "...~ dalam dunia ni mane ade bende yg kekal, kalu hilang, hilanglah... macam mane pun kite sayang... ... ... takkan dtg balik... pandai2lah move on... ...하루하루~..." ] ::

Sunday, December 19

:: [204] | " daebak! ...haengbokasaeyo...~" ::














huhu. what a great feeling!

another happy ending... selepas macam-macam konflik dalam cerita ni, akhirnya Cinderella Man ends with a happy ending. nomu nomu nomu chua~ barulah berbaloi tengok. tak macam cerita A Love to Kill dengan IRIS, aigoo2... rasa macam sia-sia je ako pergi tengok sampai habes... cerita I'm Sorry I Love You pun sama... adeh. tengah tengok memanglah best, tapi at the end, macam tu pulak. haha. tapi yelahkan, kalau semua cerita pun ended with a happy ending, boringlah kan. dalam hidup ni, happy tu bukannya milik semua orang. ada orang boleh happy dengan macam tu je, ada orang bagai nak gila untuk jadi happy... ada jugak yang buat2 happy je, demi orang lain... haha...

best jugak Cinderella Man ni... paling ako suka rumah si Oh Dae San tu, kat kawasan bukit, kira kawasan rumah murahlah, rumah buruk je tapi ako sangat suka sebab kat roof dia ada flat rooftop yang kita boleh lepak2 tengok kawasan sekitar. so disebabkan kawasan ni tinggi, boleh tengok pemandangan terus ke arah bandar (macam dalam gambar tu)... haha... bolehkan anda imagine betapa bestnye kalau boleh lepak2 kat luar tu pekena hot coffee dan sambil bakar2 daging ala2 BBQ ataupun guna je electric griller tu... uihhh, tiap2 hari ako lepak de~... hehe.













standard cerita series korea, ada 2 hero, 2 heroin... second hero macam biasa jahat sebab nakkan first heroin. hero dengan heroin first sah2lah kan akan suka sama suka. ada pulak second heroin dalam tu yang minat kat hero first. tapi sepanjang cerita, second heroin ni baek je macam takkan buat benda2 cliche yang second heroin akan buat untuk dapatkan hero pujaan. tapi last2 episode tu, terjebak jugak perempuan ni, kalah dengan sikap ingin memiliki, lantas memaksa.

tak guna pun memaksa kan, kalau memaksa untuk memiliki seseorang... makanya kasih sayang dan layanan yang kita dapat dari seseorang itupun hanyalah another series of paksaan kan... macam baek takyah.... so, kalau agak2 orang yang kita suka tu tak boleh suka kita, just let them go... walau macammana payahpun, itu yang patut kita buat... tapi of courselah selagi boleh cuba, cubalah janji jangan buat benda2 yang bodoh yang hilang dari tahap rasional manusia...

perkara paling best, apabila kita betul2 dapat mengucapkan tahniah dengan sejujurnya kepada seseorang yang kita suka tu atas pilihan dia. dan mendoakan supaya dia sentiasa bahagia. memang saket, tapi kalau kita berjaya melalui stage ni... barulah perasaan dan hati kita akan tenang... sedikit demi sedikit. perasaan suka dan luka ni bukan senang nak hilang dari hati kita... it takes time, like dependslah maybe sekejap, maybe jugak selamanya... tapi inilah yang kita patut buat... 1 minute, 1 second, its just a matter of time... hati akan sentiasa akan cakap... "i can't let go..."... sebab memang itu yang hati kita sedang rasa... tapi lama kelamaan, hati boleh berubah... kita akan jumpa balik diri kita... kalau bertuah, we can get over it dengan cepat... and if you are a bit unlucky, not to say... lambatlah sikit kan.... hehe... have faith! daebak~!!!

panjang pulak ako bebel kol 2, 3 pagi ni, haha... since Cinderella Man dah habes... next is Sungkyunkwan pulak untuk dihabeskan... yeehaaa!


p/s: nomu kamsahae, nomu saranghae...~

No comments:

Blog Widget by LinkWithin