:: [ .ib. : "...~ dalam dunia ni mane ade bende yg kekal, kalu hilang, hilanglah... macam mane pun kite sayang... ... ... takkan dtg balik... pandai2lah move on... ...하루하루~..." ] ::

Sunday, December 6

:: orang kata... ::

orang kata...

sayang tu...

datangnya dari mata turun ke hati...

then ako nak berkata2 jugaklah... haha

sakit tu..

datangnya dari hati terus terlihat di mata...

bolehkah? haha..


sila abaikan. entry pendek berbentuk sastera kononnya. melakar kata2 indah lagaknya. yg begitu takleh bla... hehe. okkeh sebenarnye ako saket mate. merah dan bengkak2. menagih simpati ni. jumaat dh MC. tp alhamdulillah hari ni dh okkay sket. merah dah kurang. bengkak dah surut... tggl sket2 je... seharian semalam berjimba di Ikea n Curve memakai sunglass lagak seorg artis cover. pegi tgk teater natrah pulak malu2 rambut mayang mengurai menutup sebelah bijik anak mata...


hehe dan yg penting hari ni... hari lahir abah!













SELAMAT HARI LAHIR, ABAH...!!!

Semoge panjang umo n dimurahkan rezeki... sayang abah dgn banyak sekali... u r my only father yg takkan ade org boleh gantikan tempatnye... u r the best~! Ya Allah kurniakanlah kesihatan yang baik, umur yang panjang serta sejahterakanlah ke atas hidup abah ako yg disayangi ni.... AMIN!


p/s: entry berjimba2 kemudian... hehe...

24 comments:

enuLwanie said...

gi IKEA tak ajak!
gi tengok NATRAH pun tak ajak!
nak merajukkkk

.ib. said...

hehe...

cik enul..

sye ade wat entry kan pasal natrah tu... hehe... tp tu seme plan ngan member2 batch dulu... dh lame pun... tak ramai pun sye ajak... yg mane minat je...

n ikea tu memg unxpected trip pun... berjimba2 seblm tgk teater...

;)

FaizalSulaiman said...

sakit tu..

datangnya dari hati terus terlihat di mata...

suka quoting kamu ni:-)

.ib. said...

hehe... tetibe terfikir... kalu betullah saket mate skrg ni boleh releasekan segalenye... ako sanggup...

i hope so... really.

;)

enuLwanie said...

sy nk ib blnja karipap IKEA sepuluh + tiket wayang!

.ib. said...

huah~!

;)

GhOsToNe said...

huhuhu...

akn ku ignorekan ayat2 sastera ithu???

selamat hari lahir abah!

Anonymous said...

cak! .ib.

dah baek x mata tuh, .dd. raseee!! ngintai anak dara mandi ke ape ni .ib. ehehee..

wah!! bersastera lak kali ni eh!!

try read this:

Kata orang,

“Mencintai seperti merelakan diri dilukai oleh sang dicinta, kerana kasih yang disemi mengkelam segala gairah sakit”

Kata orang juga,

‘Perkahwinan bagai merelakan diri untuk berikat janji setia, kerana pengabdian itu mengerah hidup di persada kasih”

quoted by: novelist "riesna zasly"

p/s: camner? dah sedia kah diri itu .ib.?

zamfadliez said...

kt tmpat aku da nk musim da sakit mate doh..cuak gak!haha..doa2 agar sihat slalu,amin...adioooss..~!

.ib. said...

ghostone...

hehe... renung2kan dan selamat beramah~ hehe ;)

.ib. said...

.dd.

hehe...
mane de... ib baek tau... tp kalu nmpk seksi2 tu, tgk skali jelah... hehe. org tunjuk tgklah! hehe JK!~

.dd. ib tak brp pahamlah ayat2 tu... hmm mcm penin sket perkataan die...tp rasenye boleh teka maksud die... takutlah nk pk sampai ke situ... mcm belum bersedia... haha.

tunggu.

dan tunggu.

mase yg berlalu. menyapa kite nanti.

sama ade kite sedar sapaan itu atau tidak. itu je.

tunggu lagi.

hehe.

.ib. said...

zamfadliez

hehe. tulah. ako ni pun rase jangkit ngan sorg brader kat opes. hmmm. nak wat camane... cume jagelah kebersihan.

thx bro~

;)

dilot said...

sekali sekala nmpk macho bila kene pakai spek itam..hehe...

.ib. said...

hehe...

tulah. terase semue org berpaling ke arah ako ketika itu!

(sungguh takleh bla ko ib!)

hehe ;)

IxoR@ said...

sakit dlm hati...bahaya...lambat baik...

.ib. said...

ixora...

hehe... sebab lambatlah sye kene letak dalam kotak, rantai segale... campak dalam laut dalam... supaye luke tu terubat nanti...

kalu dibawa bersama takut2nanti luka lagi...

adeh tak mahu~

hehe

;)

ardika said...

encik pattayo, tlg bg komen sket pd umah y sy plh kt dlm facebook sy leh?? brp abjet?

.ib. said...

hehe... uwah sudah mau berumahtangga kah... hehe... okkeh2 nanti sye tengok... tp bajet2 tu sye kurang tahulah... hehe

;)

Anonymous said...

salam .ib.

tengok bloggers boy x tadi?
.dd. xde 3 minggu mulai esok nih.. nanti bila .dd. balik dari holiday, nak tau cerita eik.. sinopsis jerk, letak kat ym .dd. ok.

be missing ur jimba2 life. ehehee
jgn noti2 taw, nanti .dd. bukak kotak hati tu karangggg!! bagi jerung makan. nak?

.ib. said...

salam .dd.

hehe...
mestilah tgk...
bestlah episode hr ni...
klakar... hehe... tp budi plak emo lebeh plak hr ni... hehe. tp yelah, die terlalu 'saket' kan... hehe.. payah nak sembuh hati tu... takpe... mggu depan mesti dh okkay....

hehe... ameklah hati tu campak je kat jerung... hehe... hati tu kan dh 'saket'... hehe...

hehe gurau je... biarlah hati tu dlm kotak berantai... may it heals... thru time... hehe

.dd. njoy ur holiday k~ belilah ib pape... hehe ;)

Anonymous said...

ib

budi kan ib dah ada hati sket aa kat maya.. and maya pun sama..

mengong tol laa yang jadi dia nye bf olok2 tu.. siap tonjol paler maya lagi. melebey2 lak.. eeee!!

biasalah budi kan emo cam ib gak
hehehe.. klakar kan

ib nak ape dari switzerland? pat bagi tau .. nanti .dd. belikan.

.ib. said...

.dd.

hehe... tulah... sebenarnye 2,2 tu pun suke kan...

haha... mamat tu kan student ASWARA... mestilah terer acting... hehe... memg berjayelah... ib pun saket hati... haha...

hehe... sbb tu ib rase mcm same ngan blogger boi... hehe. sbb tu suke giler cite tu...

wow... .dd. pegi sane ke... jauhnye... hehe.. patutlah sampai 3 minggu... hehe...

ib nak....

MUFLER HATI BERBUNGE2.... hehe...

tp xyahlah susah2 k... hehe

tp....

kalu ade bestnye... dpt gift dr sane... hehe...

many thanks .dd.

;)

Anonymous said...

ib
nanti .dd. carikan ok.. mufler kat sane cantik2..
tunggu sampai .dd. balik ok

jgn noti2 taw.. dah dua kali pesan ni. berjimba tu agak2 laaaaaaa.. malam esok ni mesti berembun lgi ni..
nanti skit mata lagi baru betol.

N.. OooOOooo .. N
kenapakah ib di rejek??

lalalala..

kekekeke...

.ib. said...

hehe...

many many thanks .dd.
tp jgn susahkan diri k... appreciate tht... ;)

esok ib kene g opes jap... (matilah sultan murka bday die pun g kerja!) hehe... n malam g muvee... ade member ajak... hehe...

hmmm... soalan itu... hanye N yg mampu jawab... hehe

okkeh .dd. njoy ur holiday k, jgn nakkal2 jugak... hahah!

;)

tke cre...

Blog Widget by LinkWithin