:: [ .ib. : "...~ dalam dunia ni mane ade bende yg kekal, kalu hilang, hilanglah... macam mane pun kite sayang... ... ... takkan dtg balik... pandai2lah move on... ...하루하루~..." ] ::

Thursday, October 8

:: "Tuhan, ... tolong ako..." ::











*credit comic: Blogger Boy


.ako nampak hitam. ako nampak gelap. ako tidak nampak jalan itu. adakah jalan itu masih di situ?. atau hanyalah ako yang mahu jalan itu di situ?. sedangkan jalan itu buntu. buntu sifatnya. hanya mahuku. tapi bukan sifatnya jalan itu. perjalanan masih jauh. jauh sekali. peluh yang kuharap kian hilang, rupanya makin mengalir deras. mengalir. terus mengalir. tanpa titik di akhirnya. dia? dia lalu ke jalan itu?. ako tidak tahu. dia enggan khabarkan padaku. nanti. dia beritahu. nanti dia khabarkan padaku. ako tidak dapat melangkah. langkahku makin kaku. langkahku masih lesu. seperti dulu. langkahku pilu. langkah dia laju. langkah dia berhala tuju. tidak langkahku. bukan bagiku. kucuba gapai bayangnya. tapi tiada. ako resah. ako bimbang. ako takut. kadang-kadang hatiku salah. salah letaknya. tuhan. tolong ako. tolonglah ako. kucuba semampuku bertahan di situ. hingga akhirnya jalan kutemu. ako tidak akan bertambah lesu. ako tidak akan bertambah pilu. ako tidak akan hentikan langkahku. ako tidak akan seperti dulu. ako tahu. ako masih tahu. sumpah ako tahu. ako tahu siapa ako.



p/s: "..., sye masih tunggu awak... ;)"

15 comments:

kai@Aegis said...

someone will come to u...very soon...giving u a message from god

.ib. said...

someone? siapa? how soon? when? hehe banyak gile tanye... haha... thanks ;)

fievelski said...

kenapa sejak dua menjak entri kamu bernuansa yang serupa dengan belog hausmet aku?

btw, anda kerjakah hari sabut ini. kami bercadang untuk menonton papadom. hausmetku bilang, ceritanya sehillarious setem campur sedikit perisa los&faun. gimana?sila nyatakan persetujuan/ketidaksetujuan di laman ym. trimas.

maju belog untuk poket sendiri!

.ib. said...

hehe, sejak 2 menjak ni hati byk sket berfikir... haha. cehh nak jawab komen pun dh bernuansa sedemikian! haha.

huhu, cadangan yg menarik... dimanakah kamu ingin melihatnya...? best2... hati semacam bersetuju... ;)

maju belog utk hati sendiri!

athirah said...

ermmm..... ssh nak kata

Myraa said...

berusaha dan terus berusaha. kalau sudah jodoh tak kemana. allah maha adil kan.

.ib. said...

athirah, knape susah nak kate tu? hehe... katelah... bg sye sedikit nasihat ke cadangan ke... hehe... btw thankx!

.ib. said...

thank myraa... salah satu usaha yg perlu sye buat skrg adelah untuk bersifat campur eh positif dan terus menunggu... masa yg diminta, masa yg sye beri.... ;)

kayza said...

teruskan langkah kamu...
nanti pasti sampai juga penghujungnya..
cuma mungkin ketakpastian yang buat rasa sedikit seksa...
tapi kadang2 seronok juga n gan keadaan tak pasti tu...
adventure cikit..

p/s: haha..sori..bunyi cam mengarut lak komen nih

eis said...

siapakah ako? ako mustapa? peace..

.ib. said...

macam naek roller coaster kan... hehe... masuk gue gelap tak tahu mane arah... hehe...

p/s: langkah akan tetap diatur, walau sekecil manepun, tetap akan melangkah... terus dan terus. sbb sye nak cerita sye ni bermula... thx!

.ib. said...

hehe... ako tu maksud die sayalah... ako=aku... saje nak kelainan sket... hehe... peace toll!

kayza said...

teruskan langkah kamu...
nanti pasti sampai juga penghujungnya..
cuma mungkin ketakpastian yang buat rasa sedikit seksa...
tapi kadang2 seronok juga ngan tak pasti tu..
adventure cikit...

p/s: haha..sori..bunyi cam mengarut lak komen nih

F a N T a S Y said...

erm.
saye pun tunggu die.
walaupun
setiap hari kena marah

erm

.ib. said...

itulah peliknye perasaan tu kan... hehe. just take care...

Blog Widget by LinkWithin