:: [ .ib. : "...~ dalam dunia ni mane ade bende yg kekal, kalu hilang, hilanglah... macam mane pun kite sayang... ... ... takkan dtg balik... pandai2lah move on... ...하루하루~..." ] ::

Tuesday, October 20

:: "...it's time, ib... bangunlah dari mimpi tu..."

ako menyesal. tapi at least dia tahu kan...











*comics credit: Blogger Boy

buat sekian kalinya ako menyesal. tapi kali ini sumpah ako menyesal. secara berasa diri ako amat teruk, ako amat menyesal. ako rase amat teruk. sangat teruk sebab membenarkan diri ako bermimpi. bermimpi indah. begitu indah. amat indah. sangat indah. benar indah. tapi nyatalah hanya mimpi. indah sekadar mimpi. ako menyesal sebab berbuat begitu.

ako tak sepatutnya memberitahu. ako tak sepatutnya meluahkan. ako tak sepatutnya menceritakan. kerana di awal cerita lagi ako dah pun tahu kesudahan tipikal itu. kesudahan cliche itu. ako tahu. sumpah ako tahu.

tapi ako enggan percaya lagi. sebab ako nak sangat pada suatu hari nanti cerita ako ini benar2 bermula. benar2 berplot cerita. namun hari ini, keberanian itu tiada lagi. sumpah tiada. sebab hati sangat sakit. sangat perit. tak pernah rasa sesakit ini. sangat. sampai tak tertahan. tak tertanggung. ako tak mahu dah situasi ini. sumpah tak mahu.

lepas ini...,

tiada lagi kata suka. tiada lagi kata sayang. yang ada hanyalah diam.

satu sahaja sebelum hati ini diam, ako ingin katakan... "...thank you for that little space for me... I hargai sangat2. sorry awak... sorry sangat..."

.....
...................


....................

...........


jauh si sudut hati... ako tidak akan benci dia. ako masih suka dia. ako akan sentiasa suka dia. sentiasa. bezanya kini, ako sudah tahu jawapannya... bukan dari katanya, tapi dari diamnya.



p/s: "...kite kawan kan, awak...?"

2 comments:

eis said...

itukah jawapannya? sila bertabah ya :)

.ib. said...

hmmm... susah nak cakap... disebabkan dia diam seribu bahase... makanya, i ll take tht as the answer... hehe... tekad, redha, tabah!

p/s: sye xphm die skrg... tp ape yg sye nmpk, mcm takdek pape berlaku bg die...

ib, chill!

Blog Widget by LinkWithin