:: [ .ib. : "...~ dalam dunia ni mane ade bende yg kekal, kalu hilang, hilanglah... macam mane pun kite sayang... ... ... takkan dtg balik... pandai2lah move on... ...하루하루~..." ] ::

Monday, October 5

:: harapan itu... nyata. ;) ::












hari ini. ako dapat kepastiannya. kepastian kepada harapan yang kudamba selalu. kuidam selalu. kumimpi selalu. rupa-rupanya, nyata sifatnya harapan itu. kenyataannya nyata. tak kusangka. sumpah. dia. tak kusangka. jalannya sudah kelihatan. kini tinggal usahaku untuk berjalan. menapak meniti halusnya dahan. menuju ke destinasi yang kini ako pertahankan. terima kasih harapan kerana hadir. kasihmu kusanjung. andailah nyata ini mimpi, janganlah dikejut lagi diri ini...



p/s: "...boleh sye syg awak...?"

12 comments:

fievelski said...

harapan itu indah, jika ia kekal sebagai harapan. harapan yang sudah tercapai, akan menghilangkan keterujaan menggapai harapan itu. konklusinya, biarlah harapan menjadi hanya harapan kerana kenyataan barangkali tidak mengujakan bahkan, mungkin, menyakitkan.

*matilah, tukang tulis pun tak paham apa yang dia tulis*

.ib. said...

betul jugak tu.... ako tak nafikan... tp tulah sebagai manusia, ako tak dpt elak utk merasai kenyataan harapan itu... nak jugak. walaupun kadang2 ako tahu kenyataannya bagaimana... btw thanks sbb mengingatkan ako...

*ako mcm faham ape ko tulis n tetibe mcm tak fhm jugak ape yg ako tulis... wahh!*

Ai Adachi said...

harapan itu nyata?

alhamdullilah.
tahniah.

.ib. said...

many thanks lin... hehe. harapan yg ada dah nyata, tp belum tahu lagi kisahnye... ;)

p/s: tetibe pening memikirkannye... hehe ;)

fievelski said...

tahniah! kerana anda berjaya mengenali aku.

layer pertama faham. layer kedua, kurang paham. layer ketiga, apa yang si fievelski merepek ini?

.ib. said...

hahaha... perasaan itu kompleks... sbb tulah ade status "its complicated" hehe...

p/s: ako masih tunggu die sebenarnye... [sye masih tunggu awak...]

acap said...

tahniah :)

.ib. said...

acap: nyata itu hanyalah sifat kpd harapan yg sebelum ni ako rasakan seperti tidak percaya. so skrg harapan itu dah ada n nyata. tinggal lagi utk harung kisahnya...

p/s: thanks bro sbb singgah... ;)

fievelski said...

jap, on second thought. kenapa aku rasa tajuk entri ini macam lagu gospel negeri jiran yang bertajuk mukjizat itu nyata?ops.kantoi. aku dengar lagu gospel ghupenye

.ib. said...

hehe yeke? taktau pulak... albem gospel siti nurhaliza yg bertajuk tahajjud cinta ako tahulah... haha...

sesuai utk santapan rohani (ok, ib sila tukar ayat ini!) ;)

fievelski said...

santapan rohani! puitis!

okeh, karang pergi beli tahajud cinta......or donlod secara haram sajork.haha

.ib. said...

ops...

FYI, adian dah ade albem tu... silakan copy, ako benarkan... haha... ;)

Blog Widget by LinkWithin