:: [ .ib. : "...~ dalam dunia ni mane ade bende yg kekal, kalu hilang, hilanglah... macam mane pun kite sayang... ... ... takkan dtg balik... pandai2lah move on... ...하루하루~..." ] ::

Saturday, October 24

:: bukan dari katanya, tapi dari diamnya... ::




dan dia senyum kembali... dan untuk kali ini. ako takkan biarkan diri ako bermimpi lagi. biarlah mimpi hari itu menjadi sebuah buku rujukan utk ako kelak.

rujukan supaya hati ako takkan layu lagi.

rujukan supaya ako kembali menyanyi kecil apabila mendengar lagu2 kegemaran.

rujukan supaya senyuman yg akan ako lemparkan kembali percuma.

rujukan supaya telefon bimbitku kembali disayangi.

rujukan supaya ym kembali bertakhta die skrin lcd...

dan yg pasti, diamnya mengajar ako sesuatu yg amat berharga.

sesuatu yg mengajar ako supaya sedar diri.

sesuatu yg mengajar ako supaya jangan terlalu berharap kpd ape saje yg belum pasti.

sesuatu yg mengajar ako supaya lebih menghormati diri sendiri.

sesuatu yg mengajar ako supaya jangan sesekali terlalu bersikap obses terhadap apa yg bukan milik ako.

sesuatu yg mengajar ako bahawa tak semua yg berlari2 di fikiran ako itu adalah kemungkinan kepada cerita yg sebenar.

yg paling penting,

sesuatu yg mengajar ako erti sebuah rekaan dah juga erti sebuah kenyataan.

dan dia. ako tak marah. ako tak benci. memang salahku. mungkin salahnya. mungkin juga bukan salahku. memang salahnya. jauh di sudut benakku, ako tahu siapa salah. ako faham salah siapa. dan ako juga memang sudah faham kenapa. ako masih menyukai dia. walau ako pernah berkata kepada dia. tp kini sukaku itu kini hanyalah milik diam. diam yg seindah biasa. biasa, seperti biasa... ya, biasa seperti dia... dan jika dia cuba bercerita lagi.. ako akan mulakan ceritaku sendiri...



p/s: "... terima kasih, Tuhan... kerana kejutkan ako..."

4 comments:

zamfadliez said...

bagus..~!thats wat we want..~!haha..tabahkan diri,enjoy..~!huhu,adioos,,...~!

.ib. said...

saje je... spekulasi sebelum ni... hehe... lgpun, nak meratap sampai bile kan... bukan ako tak tahu ceritenye... ako tahu... so baiklah ako membukak muka surat baru mencari cerite lain... meby cerite ako pulak... ;)

p/s: tabahkan hati melihat dia...

eis said...

takpe, pengalaman :)

.ib. said...

itulah... pengalaman... barulah mendewasakan... tp bile dtg lg... sye slalu lupe... itulah masalahnye... adeh....

Blog Widget by LinkWithin